Total Pageviews

Thursday, May 30, 2024

Teringat Dulu Dulu...



 ...Sabtu semalam aku dua beranak 'main beskal' di hutan simpan Kledang Saiong yang terletak atas bukit sebuah bukit di Meru Raya, Ipoh...

..Abis bermain perasan di depan Kaunter Tiket ada saorang penjual ais krim..So apa lagi, di tengah keletihan dan panas terik aritu kami pun 'layannnn'...

...Ini buat aku teringat masa kecil dulu ais krim ini datang nya dalam keadaan sebatang panjang dan ia akan dipotong2 kemudian dikepitkan dengan roti bun dan itulah alasannya kenapa kami menyebutnya sebagai ais krim potong...Perisa yang pelbagai keladi, durian, coklat, jagung dan favourite aku semestinya durian dan jagung...Harga cuma 50 sen berbanding aku aku beli semalam empat ringgit dengan size yang kecil...Rasa macam nak merungut (dalam ati) tapi memang tak sampai hati bila sendiri faham mengenangkan harga semua barang seumpama geraf cuaca yang makin (panas) tinggi...So layan jer laaa..

No comments: