Total Pageviews

Wednesday, October 3, 2012

…Hobi Baru...










...Sebenarnya aku dah lama bercadang nak bela iguana dan ayam serama tapi disebabkan takde ilmu tak berani le aku merealisasikannya...Bila dah takde ilmu saja2 nak bela bermakna aku sengaja menempah risiko...Harga dah le mahal..buatnya mati tak ke rugi?

...Beraya ke rumah ipar aku di Bt Gajah baru2 nih...aku dioffer dengan sepasang ayam serama..Ha haa..Pucuk dicita ulam yang mendatang le yop..Tapi mushkil gak aku mulanya..Pasal penjagaannya...Ilmu ayam aku memang zero beb...Ilmu potong2 daging ayam,buat fillet,nugget dan marinade masa kat Grandy’s ada le.. itu pun kalo nak ikut methodnya yang betul banyak aku dah lupa...Tapi bila dikatakan tak banyak kerenah dan senang menjaganya jadi ape lagi..Carry on je laa...Haha masuk dalam kotak terus bawa pulang..Selalunya KFC barrel tapi kali ini ayam idup pulak..hehehhee...



P/s:-...Sedangkan binatang pun tahu erti berkasih sayang mengapa tidak lagi bagi manusia...kita sepatutnya malu dengan semua ini...Tuhan menegur kita dengan pelbagai cara..Terpulang bagi kita samada tau menilai serta menginsafinya...

5 comments:

Kaboi Tanduk said...

ayam katek! lama tak nampak, dulu memang top..

Faithcraft said...

Ayam ni boleh bwk dosa dan prmusuhan dgn jiran. Awas.! Ayam katek ni nafsu buas. Kalau x dikurung. Abis ayam-ayam jiran satu kampung jadi hobbit. Mula la brmasam muka. Sekadar bkongsi cerita yg telah terjadi.

WanBeruas said...

...Ayam itik lembu kambing semua tu boleh buat gaduh satu kampung hehehee...Tapi mujur ayam aku ni jinak tak pegi kemana2 dok musing dalam pagar umah jee...dengan kucing pun dia boleh buat main...:0)

berteromber said...

zaman tengah top dulu...org tua aku pun ada bela ayam ni...tak ingat dah aku mana pegi dah ayam2 ni semua...

faizal abd fathi said...

waa....dah bela serama....ok dari iguana.... geli ooo