Total Pageviews

Sunday, August 24, 2014

..Boikot?...Lu Bukan Brader beb...






...Dulu aku keje dengan Deli Paris dan Grandy's..Restoran Fast Food yang difrancaiskan di Malaysia...Asal dorang? Owhh aku tak tau dan tak mau pun amik tau...Cuma sememangnya aku minat untuk bekerja dengan deme ..Salah satu sebabnya...Presentation dorang yang nampak grand dan waktu bekerja yang flexible...Dan  Fast Food yang dilarang oleh Doc untuk aku makan ialah KFC...Sebabnya terlalu banyak garam dan MSG... tapi to be honest aku despite itu semua sebabnya...Bukan KFC saja yang begitu, kacang puteh dan kerepek ubi di Buntong tu pun banyak garam dan MSG  jugak...Dan aku tetap tegar dengan berpegang pada berbuat apa pun perlu berhemah dan berpada pada...Makan, minum, tidur, kerja dan exercise tak payah nak berlebih lebih...  


                         ...La nih sana sini orang dok sibuk nak boikot product itu ini pelbagai....


...Ok aku bercakap secara umum la kann....Would you please don't get me wrong ok...Now take a deep breath and seat back...Listen to this...Kalu nak kata yang di luar sana nun zalim..Rasanya dalam rumah kita pun ada yang lebih zalim..Munkin tidak sampai tahap membunuh saja lagi...tapi penderaan fizikal dan mental!? Apa tak zalimnya kalu anak bini disepak terajang, duit gaji bini dan mertua pun dipaw sama...Menghisap rokok depan ahli keluarga bukan ke zalim dan tak berperikemaknusian namanya itu!?...Cuma yang aku rasa menyampah bila mana mereka ini aku tanya...Boikot ekk...Ade ko boikot rokok??? Ko tau siapa empunya syarikatnye?? Semua tersenyum kelat dan terus tukar topik cerita....Fatwa Ulama pun dah kata mende tu haram kerana memudaratkan diri sendiri dan orang lain...Sedangkan itu tanggungjawab orang lelaki...Menjaga keselamatan, kesihatan dan kerukunan rumah tangga....Standard la orang kita kalo kena kat orang lain sibuk suruh boikot itu ini tapi bila terkena kat batang hidung sendiri?...Lu apa hal beb?!?..


...So if you want to boycott just do it yourself...otherwise don't pointing finger each others...But if you ask me why l m not on the track...To be frankly I just can't stay away from my clothing, gadgets, cereals, Eu De Toilet, and music...Hewlett Packard, Nokia, Samsung,Wrangler, Levi's, Nike, Tommy Hilfinger, Bitch, Post, Nestle's,Van Hausen and my Ralph Lauren...We all knows those things made or overshadowed by them...Juga muzik janaan Judas Priest dan yang seangkatan dengan nya...And one more thing that we should know between Jewish and Zionist...More info? Please don't ask for more..just help yourself to find it...




...Bagi aku kalu setakat nak boikot separuh, sekerat, sedikit..Hentikan lahh...Sori beb..Kalo nak marah atau tak suka dengan pendirian aku...Apa pun aku punya cara tersendiri untuk menyatakan marah terhadap apa yang dilakukan oleh Puak Zionist...Juga aku menyokong 199% akan Palestine...Usah ditanya mana perginya lagi 1% tu...Cuma cara kita berbeza, kamu dengan cara kamu dan aku dengan kaedah aku sendiri...Jelasnya aku bukan lalang!..Ok..because everybody have their own right to do or not to do..What ever...


...Justeru jika nak buat sesuatu kita tidak seharusnya melakukan secara selektif...dan jika tidak mampu melakukannya lebih baik mengaku dari awal...Agar tidak dikatakan sebagai hipokrit...Kerana banyak lagi cara atau pun kaedah untuk menyatakan pendirian kita dalam menentang apa saja keganasan...Bukanya dengan sekadar terkinja kinja di depan premis dan melakukan provokasi...Terjerit jerit di merata traffic light membuat Flash Mob...


.... Jelasnya semua ini hanyalah bermusim..Biasalah tu Malaysiakan senonim dengan musim dan demam...Ye lah musim buah, musim kenduri kahwin, musim cuti sekolah dan macam macam musim lagilah termasuklah dengan isu ini...Chapter closed...



P/s :- Sekarang semua dah senyap dan kembali melepak kat Mc D dan Starbuck..Hahha...Lu apa hal beb!? Lu memang bukan brader laaa!!

2 comments:

deaf-angel said...

I agree with you.

aku selalu fikir, negara majoriti Islam tak semestinya Islam,
dan negara majoriti non-muslims mungkin.. "mungkin" lagi ikut undang2 peraturan dan anjuran Islam.

I think boleh nampak, kita nak tengok ke tak nak je,

Wanita Bertudung Hitam said...

hmmm..tak salah ada usaha, menzahirkan sokongan di jalan agama, something is better than nothing..