Total Pageviews

Sunday, September 25, 2011

...Kenduri Sana Kenduri Sini...

...Semalam Sabtu banyak sangat kalo nak dikira jemputan jamuan dan kenduri yang aku terima jauh mau pun dekat.Kebetulan PM pulak datang dengan rombongannya ke Perak,dan anak aku Muhammad Firdaus awal awal lagi dah ajak aku untuk bersama sama ke majlis tu..Tapi disebabkan selesema kemana pun aku tak mampu nak pergi...Adusss..

...Kepentingan memenuhi undangan ini sememang la patut dan ada setengahnya yang wajib kita penuhi.Bayangkanlah jika kita yang buat kenduri dan jemput orang datang alih alih tak siapa pun yang hadir atau pun tak ramai yang datang (munkin bersebab)tentu gak kita akan merasa terkilan...Ini bukan apa disamping dengan niat bersedekah akan dapat jugak merapatkan lagi hubungan antara satu sama lain..Tambahan pulak bagi kita yang masing masing sibuk berkerja,kadang kadang dengan jiran sebelah pun jarang dapat bersua muka apatah lagi nak bersembang dan bertanya khabar,ini memang tak boleh dinafikan.Maka ketika kenduri kendara inilah masa yang terbaik untuk digunakan bagi tujuan itu...Jadi bila dah ada peluang,kelapangan dan kesihatan yang baik penuhilah undangan..Moga dengan itu akan adanya keberkatan.Insyaallah..

P/s:- Arini pun ada tiga jemputan yang aku terima..Tapi tak dapat jugak le nak pergi..Dengan maaf...:0(

4 comments:

darkshahrulez said...

yang kluar tv smlm PM dtg beraya di perak tu area kawasan bro lah ye??

deaf-angel said...

sambil makan2 kat kenduri snap la gambo..

Dr. Ben said...

kenduri kawin memang wajib pergi kalau dijemput. Cuba le sedaya upaya.

WanBeruas said...

..Agak jauh gak dari umah.Ada gak snap gambo raya aritu.Banyak fadhilat mengunjungi kenduri ni.