Total Pageviews

Monday, August 8, 2011

...Bukan Cakap Kosong...

...Aku balik dalam ujan petang ni..sampai kat St 18..dek terlampau lebat hingga jalan pun tak nampak aku singgah je ke Tesco..Fuii sejukk..Masuk je kot pintu depan ternampak amil fitrah kat meja depan..dia angkat kening,aku bagi salam dan langsung aje bersembang dengan beliau..Takde modal aku buka cerita dengan bagitau kat dia yang semalam aku dah bayo fitrah kat sini tapi kawan dia yang jaga masa tu...

...Tapi itu bukan ceritanya yang aku nak sebutkan di sini...Cuma dalam tempoh tak sampai lima belas minit,kerana bila berhenti aje ujan aku pun terus minta diri dari abang ni...Namun dalam tempoh sekejap itu cakap2 dengan dia bukan lah cakap kosong sebenarnya...Cerita dan kata2 dari beliau yang amat 'berisi' bagi aku...Alhamdullillah! Terima kasih Allah kerana menemukan aku dengan abang ini...

P/s:- Agaknya ini hikmah ujan lebat petang ini untuk aku...

4 comments:

Dr. Ben said...

kata2 nasihat itu manfaat bagi orang mukmin

deaf-angel said...

HURRAY AKU DAPAT REPLY BALIK KAT BLOGGGG INI!!
bleh nak setengah pengsan dah berapa lama tak bleh.

dah tu je nak cakap..

berteromber said...

a'aa la..berapa kali dah aku nak komen asyik jer tak boleh..

WanBeruas said...

Dr Ben - ..Nasihat yang bermanfaat..

Deaf & Berteromber - Hehe sori bro..dah tetua ni wa asyik wat silap je..Anyway lu orang kena ucap terima kasih pada Dr Ben sebab dia yang remindkan wa..