Total Pageviews

Monday, August 16, 2010

..Lawan Untuk Hidup ..1..




...Mengapa mesti malu bergelumang sampah,bermandi peluh.. bersama kederat tulang empat kerat..demi sesuap nasi untuk menyambung nyawa..siapa..di manakah kita.. adakah punya semangat kental seperti ini..di bumi yang konon nya dah lama merdeka...

...Mencuri,merompak hak orang lain pun ada yang di kalangan kita yang tidak pedulik..tiada silunya lagi..walaupun nama,muka terpampang di dada akhbar di kaca tv..glamour lagii?..inikan pulak mencari rezeki secara halal untuk disuapkan ke mulut sendiri dan yang di rumah yang setia menanti...

3 comments:

deaf_angel said...

betul betul betul

tapi lermekk..aku tak tahan nyonya2 tua giler pun masih gi kat tong sampah kutip tin kosong

berasa sen je beb satu kilo pun

deaf_angel said...

i mean dorang tua abis, bukan giler
selalu cina suka kumpul tin dari tong sampah apa aku observe la

WanBeruas said...

..waktu pagi pergi kerja aku mesti bertembung ngan satu apek tua yang tempang kat St 18..rajin mengutip tin2 minuman kat situ..la ni bila Tesco buka kat situ rezeki dia mewah..sampah kata kita tapi rezeki bagi orang macam dia..